۱۷۶۵

المُساحَقَةُ

۸۵۲۴.الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :أوَّلُ مَن عَمِلَ هذا العَمَلَ قَومُ لُوطٍ فاستَغنى الرِّجالُ بِالرِّجالِ و بَقِيَ النساءُ بغَيرِ رِجالٍ. فَفَعَلنَ كما فَعَلَ رِجالُهُنَّ.۱

۸۵۲۵.عنه عليه السلام ( ـ لَمّا دَخَلَتِ امرَأةٌ مَع مَولاةٍ لَها علَيهِ ) : هُنَّ في النارِ. إذا كانَ يَومُ القيامَةِ يُؤتى بِهِنَّ فَاُلبِسْنَ جِلبابا مِن نارٍ و خُفَّينِ مِن نارٍ و قِناعا مِن نارٍ.۲

۸۵۲۶.بحار الأنوار عن هِشام بنِ سالمٍ عن الإمامِ الصّاد ( ـ في جَوابِ امرَأةٍ سَألَتهُ عنِ السَّحقِ ـ ) : حَدُّها حَدُّ الزاني. فقالَت : ما ذَكَرَ اللّه ُ عزّ و جلّ ذلكَ في القُرآنِ ؟ قالَ : بَلى. قالَت : و أينَ هُو ؟ قالَ : هُو أصحابُ الرَّسِّ.۳

۱۷۶۵

مساحقه

۸۵۲۴.امام صادق عليه السلام :نخستين كسى كه اين عمل را مرتكب شد. قوم لوط بودند ؛ زيرا مردها به يكديگر پرداختند و زنان بى مرد ماندند و در نتيجه آنها نيز. همانند مردانشان. به هم روى آوردند.

۸۵۲۵.امام صادق عليه السلام ( ـ آنگاه كه زنى همراه كنيز خود خدمت امام عليه السل ) فرمود : جايگاهشان آتش است. روز قيامت اين گونه زنان آورده مى شوند و بالاپوشى از آتش و پاى افزارى از آتش و رو بندى از آتش بر آنان پوشانده مى شود.

۸۵۲۶.بحار الأنوار به نقل از هشام بن سالم :امام صادق عليه السلام در پاسخ به سؤال زنى از حكم مساحقه فرمود : حدّش حدّ زناكار است. پرسيد : آيا خداوند عزّ و جلّ در قرآن آن را بيان فرموده است؟ فرمود: آرى. عرض كرد : در كجاى آن؟ فرمود: داستان اصحاب رسّ.


1.بحار الأنوار : ۷۹/۷۶/۳.

2.تفسير القمّي : ۲/۱۱۳.

3.بحار الأنوار : ۷۹/۷۵/۲.